קורונה בישראל

משרד הבריאות הנחה לקלוט במחלקות הקורונה מתנדבים שהחלימו מהנגיף

משרד הבריאות מאמץ את המודל שהופעל לראשונה ב"הדסה עין כרם" – המתנדבים המחלימים מסייעים לצוותי הרפואה והסיעוד בהקשבה לחולים, בישיבה לצידם, בהגשת אוכל, ברחצה ועוד

מחלימי קורונה המתנדבים במחלקות הקורונה ב"הדסה עין כרם". צילום: דוברות בית החולים

משרד הבריאות הנחה את בתי החולים לקלוט במחלקות הקורונה מתנדבים שהחלימו כדי לסייע לצוותים הרפואיים. ההנחיה הועברה על ידי ד"ר ורד עזרא, ראש חטיבת הרפואה במשרד הבריאות. היא ציינה בה: "מתוך נסיונם של מספר בתי חולים, מאושפזים במחלקות קורונה יכולים להיתרם רבות ממתנדבים שיסייעו במחלקה, יסעדו את החולים ובוודאי את אלה המרותקים למיטתם".

בבתי החולים הדסה עין כרם בירושלים פועלים בהצלחה רבה כבר יותר מ-30 מתנדבים כאלה מארגון ״יד אברהם״ ומ״עזר מציון״, המסייעים במחלקות לצד צוותי הרפואה והסיעוד בהקשבה לחולים, בישיבה לצידם, בהגשת אוכל, ברחצה והתלבשות.

מנכ״ל הדסה, פרופ׳ זאב רוטשטיין, מסר בתגובה למכתבה של ד״ר עזרא: ״הדסה היתה לראשונה בעולם וכרגע גם היחידה שאפשרה הכנסת מתנדבים אל מחלקות הקורונה. מתוך הניסיון ולאור מכתבה של ד״ר עזרא, אני בהחלט ממליץ לבתי החולים לאמץ את מודל המתנדבים של 'הדסה' שמעורר עניין בבתי חולים ברחבי העולם".

לדבריו, מדובר במחלימים ממחלת הקורונה שברשותם מסמכים רפואיים המעידים על החלמתם ושעברו ב"הדסה" בדיקות מטוש ובדיקות סרולוגיה המעידות על רמת נוגדנים גבוהה בדמם. "למרות החלמתם", אמר רוטשטיין, "הם כמובן נכנסים למחלקות ממוגנים מכף רגל ועד ראש בדיוק כמו הצוותים הרפואיים וזאת כדי לשמור על בטיחותם ועל בריאותם. בתי חולים בעולם פנו אלינו על מנת ללמוד את המתווה ונראה בהחלט כי מציון יוצאת תורה״.

נושאים קשורים:  קורונה,  מחלקות קורונה,  פרופ' זאב רוטשטיין,  ד"ר ורד עזרא,  משרד הבריאות,  חדשות,  מחלימי קורונה,  המרכז הרפואי "הדסה"
תגובות
אנונימי/ת
17.09.2020, 09:24

איך נרשמים להתנדב?